1.1. Brokerska kuća „AW-BROKER“ d.o.o. Sarajevo (u daljem tekstu: BK), nalogodavcima BK (u daljem tekstu: klijenti) nudi slijedeće usluge u vezi sa vrijednosnim papirima (u daljem tekstu: VP):
2.1. BK prima nalog za kupovinu ili prodaju VP u sjedištu BK, poslovnicama BK.
2.2. Naon zaključivanja ugovra o obavljanju brokerskih poslova i prije izdavanja prvog naloga klijenta BK za klijenta otvara račun kod Registra vrijednosnih papira u FBiH (u daljem telstu: Registar), na kojem se vodi stanje u ime i za račun klijenta. Klijent je saglasan da BK podnese u njegovo ime zahtjev za otvaranje računa za trgovanje kod Registra.
2.3. BK zatvara račun za klijenta otvoren kod Registra na zahtjev ili ako na računu klijenta nema VP duže od 12 mjeseci..
2.4. Prilikom izdavanja naloga za kupovinu klijent mora imati uplaćen 100% avans. Moguća razlika u cijeni se poravnava nakon izvršenja naloga. Brokerska kuća može obzirom na trajne poslovne odnose sa klijentom, intezivnost poslovanja sa klijentom, njegovu finansijsku moć i druge razloge, opredijeliti se za niže avanse, a u skladu sa važećim propisima Komisije za vrijednosne papire Federacije BiH, s tim da cjelokupni iznos zaključene transakcije treba biti uplaćen njdalje u roku od dva dana od dana izvršene transakcije.
2.5. Kada klijent izda nalog za prodaju VP, mora osigurati da su VP koji su predmet naloga na njegovom računu otvorenom u BK kod Registra. Klijent je saglasan da BK u njegovo ime prenese sa registarskog računa na račun za trgovanje koji klijent ima otvoren u BK kod Registra koji su predmet naloga, u količini naznačenoj u nalogu za prodaju.
2.6. Nalog klijenta je primljen kada BK od klijenta dobije sve podatke koji su potrebni za izvršenje naloga i ispunjeni uslovi iz tačaka 2.4. i 2.5. Pravila poslovanja.
2.7. BK može odbiti prijem naloga od strane klijenta samo:
2.8. Primljeni nalozi, promjene i opozivi automatski se evidentiraju u elektronsku knjigu naloga po vremenu i redoslijedu prijema naloga, promjene ili opoziva naloga.
2.9. Prilikom prijema naloga BK je svom klijentu dužna izdati potvrdu o prijemu naloga.
2.10. U slučaju izmjene ili opoziva naloga, BK klijentu slijedeći radni dan šalje potvrdu o izmjeni ili opozivu naloga. Ukoliko klijent slijedeći radni dan po prijemu potvrde ne interveniše, smatra se da potvrđuje tačnost podataka koji su navedeni u potvrdi.
3.1. Osnov za realizaciju poslova sa VP koje izvršava BK su nalozi klijenata za kupovinu ili prodaju VP, koji su upisani u knjigu naloga.
3.2. Vrste naloga koje klijent može izdati u BK su:
Svi navedeni nalozi mogu takođe biti: nalozi “sve ili ništa” (nalog koji se može izvršiti samo u cjelokupnoj količini), vremenski ograničeni nalozi (nalog koji vrijedi do određenog dana), otvoreni nalozi i vrijednosni nalozi (izvršenje ograničeno količinom).
3.3. Svaki nalog za kupovinu ili prodaju VP mora sadržavati slijedeće podatke:
3.4. Klijent može BK dostaviti nalog za kupovinu ili prodaju VP lično, faxom, e-Tradeom i putem e-maila.
3.5. BK izvršava naloge za kupovinu ili prodaju VP onako kako nalog glasi, slijedeći vremenski redoslijed prijema naloga iz knjige naloga, a suglasno instrukciji klijenta.
3.6. Nalozi za kupovinu ili prodaju VP, u pogledu dinamike izvršenja, količinskih i cjenovnih ograničenja će se izvršavati u skladu sa zahtjevima klijenta i propisanim pravilima berze ili drugog uređenog javnog tržišta.
3.6.1. Da bi se izdao nalog putem e-tradea, klijent mora prethodno zaključiti Aneks Ugovora o obavljanju brokerskih poslova.
3.6.2. Kod ugovaranja naloga putem e-tradea, pod uvjetom da je BK osigurala pouzdan način identifikacije i zaštite klijenta, potpis klijenta može biti isključen.
4.1. U BK postoji tarifnik usluga koji je odobren od strane Komisije, po sonovu kojeg se vrši izračunavanje brokerske provizije i troškova usluga.
5.1. U BK se vodi elektronska knjiga naloga u koju se automatski unose podaci o primljenim nalozima i to:
6. Zaključivanje Ugovora o obavljanju brokerskih poslova
Za sklapanje Ugovora o obavljanju brokerskih poslova klijent je dužan obezbijediti slijedeće podatke:
6.1. Da bi klijent mogao izdati nalog za kupovinu ili prodaju VP, prethodno mora sa BK potpisati Ugovor o obavljanju brokerskih poslova koji se zasniva na Pravilima poslovanja BK, a na koji Komisija za vrijednosne papire daje suglasnost.
6.2. Pravila poslovanja se klijentu daju na uvid prije zaključenja Ugovora o obavljanju brokerskih poslova i na raspolaganju sa klijentima u svim prostorijama u kojim BK vrši prijem naloga. o promjenama Pravila poslovanja BK prethodno informiše klijente.
6.3. Prilikom uspostave poslovnog odnosa, klijent je obavezan na uvid predočiti originalnu dokumentaciju i to:
Za fizičke osobe:
Za pravne osobe:
Ukoliko je riječ o dokumentaciji na stranom jeziku koji nije u službenoj upotrebi u BiH, tada svaki dokument treba biti preveden na jedan od službenih jezika koji se koriste u BiH, od strane Sudskog tumača i ovjeren suglasno važećim propisima.
BK ima obavezu vršiti kontinuiranu provjeru identifikacije klijenata, na način da će se povremeno a najmanje jedanput godišnje, od klijenta zatražiti identifikacijski dokument (za pravne osobe registraciju kod suda ili drugog organa, eventulano potvrdu na memorandumu da nije bilo promjena po prethodnom Izvodu iz Sudskog registra, ovjereno kod notara).
Pravna lica (domaća i strana) su obavezna i odgovorna da nakon potpisivanja Ugovora obavijeste BK o svakoj promjeni od značaja, a naročito promjene direktora ili lica ovlaštenih za zastupanje, osnivača, statusnih promjena društva i sl., i o svakoj promjeni koja mijenja bit sklopljenog Ugovora o obavljanju brokerskih poslova.
7. Odgovornost nalogodavca za potpunost i tačnost podataka
Klijent garantuje za tačnost i istinitost podataka iz prethodnog stava. Ukoliko klijent ne obezbijedi neki od navedenih podataka, BK može odbiti sklapanje Ugovora o obavljanju brokerskih poslova.
Ukoliko BK zaključi Ugovor o obavljanju brokerskih poslova, na temelju netočnih datih podataka, klijent snosi svu odgovornost za posljedice koje nastanu zbog netočnih datih podataka.
BK dostavlja klijentu na njegov zahtjev sve raspoložive informacije o VP, kao i o opštoj situaciji na tržištu..
Klijent svoj nalog može promijeniti samo kada nalog nije izvršen, odnosno njegovo izvršenje je moguće spriječiti. Ako klijent promijeni cijenu ili količinu VP iz naloga koji je izdao BK, smatra se da je izdao novi nalog. Nalog se smatra promijenjenim kada se promjena upiše u Knjigu naloga.
Klijent može opozvati svoj nalog samo u slučaju ako transakcija po nalogu nije zaključena. Nalog se smatra opozvanim kada se opoziv upiše u Knjigu naloga.
13.1. U sistemu registracije Registar vrijednosnih papira vrši registraciju vrijednosnih papira na registarski račun vlasnika vrijednosnih papira, vođenje stanja vlasnika vrijednosnih papira, prava iz vrijednosnih papira, mogućim ograničenjima pri izvršavnju prava iz vrijednosnih papira, pravima trećih lica na vrijednosnom papiru, te vrši prijenose vrijednosnih papira između računa vrijednosnih papira, te poslove u vezi sa isplatama i drugim prinosima iz vrijednosnih papira.
13.2. Prijenos vrijednosnih papira u sistemu registracije, Registar obavlja na način da izvrši prijenos vrijednosnog papira s računa stranke pri članu sistema prebijanja i poravnanja Registra koji je ujedno prodavac na račun stranke pri članu sistema prebijanja i poravnanja Registra, koji je ujedno kupac vrijednosnog papira najkasnije tri radna dana (T+3) po zaključenju pravnog posla na Berzi ili drugom uređenom javnom tržištu vrijednosnih papira.
15.1. Klijent je dužan izvršiti obavezu kod kupovine i prodaje sukladno odredbama ovih Pravila o čemu je obavezna brinuti BK.
15.2. Za slučaj neispunjenja obaveza iz prethodne odredbe BK će postupiti sukladno općim aktima Registra
16.1. BK može, a na osnovu Pravilnika o posredovanju u poslovanju vrijednosnim papirima, vršiti prenos vlasništva nad VP po osnovu transakcija zaključenih preko vanberzanskog tržišta.
16.2. Kupoprodajni ugovor na osnovu kojeg se obavlja kupovina i prodaja vrijednosnih papira mora biti u pisanom obliku.
16.3. Obavezni elementi ugovora:
16.3.1. Podaci o prodavcu vrijednosnog papira
16.3.2. Podaci o kupcu vrijednosnog papira
16.3.3. Podaci o vrijednosnom papiru
16.3.4. Cijena po kojoj se vrijednosni papir kupuje
16.3.5. Određenje suda nadležnog za eventualne sporove
16.3.6. Datum zaključivanja ugovora
16.3.7. Ovjera društva, koje ima dozvolu za obavljanje brokerskih poslova, na zaključeni Ugovor kojom se potvrđuje njegova validnost.
16.4. Pored obaveznih elemenata iz tačke 16. podtačke 3.1. kupoprodajni ugovor mora sadržavati navode o tome da je prodavac upoznat sa cijenom i mogućnosti prodaje vrijednosnog papira putem berze, a može imati i druge elemente o kojima se saglase ugovorne strane, u skladu sa Zakonom.
16.5. Ugovor o kupovini i prodaji se zaključuje kod BK.
16.6. Osoba ovlaštena za obavljanje ovih poslova internim aktom društva dužna je:
Kupac/Prodavac je odgovoran krivično i moralno za dokumente koje dostavlja brokerskoj kući, koje služe kao osnov za zaključenje kupoprodajnog ugovora.
U momentu zaključenja ugovora kupac/prodavac su prisutni u sjedištu društva gdje se vrši zaključenje kupoprodajnih ugovora, te svojim potpisom potvrđuju da je cijena iz ugovora prihvaćena.
Kupac je dužan dostaviti brokerskoj kući dokaz o uplati, dok je prodavac dužan dostaviti dokaz o primljenim sredstvima na svom računu.
16.7. BK je ovlaštena za darodavne ugovore koji se zaključuju po sonovu pravilnika o posredovanju u poslovima sa VP.
16.8. Na osnovu toga BK je dužna utvrditi:
16.9. BK može na vanberzanskom tržištu - OTC posredovati u trgovini dužničkim VP emitiranim od zatvorenih dioničkih društava i od društava sa ograničenom odgovornošću. BK u ime davaoca ponude (kupca/prodavca) posreduje u dogovaranju sa drugim profesionalnim posrednikom.
Poslovi na OTC tržštu se obavljaju po osnovu ugovora koji sadrži elemente koje mora imati ugovor po važećim propisima, a naročito: sve podatke o kupcu / prodavc, VP, cijeni, količini, datumu zaključenja te načinu i datumu izvršenja.
Transfer sredstava kod ovih OTC transakcija se izvršava preko posebnog namjenskog računa BK. OTC transakcije se prijavljuju Berzi suglasno općim pravilima Berze.
17. Tender
17.1. BK, a na osnovu člana 14. tačka 6. Zakona o preuzimanju dioničkih društava, može obavljati postupak provođenja tender ponude.
17.2. Postupak provođenja, uvjeti i način provođenja tender ponude, učesnici u tender ponudi regulisani su Zakonom o preuzimanju dioničkih društava.
17.3. BK na osnovu pomenutog Zakona sklapa Ugovor o posredovanju u kupovini i prodaji vrijednosnih papira putem Tender ponude za preuzimanje dioničkog društva sa licem koje stiče dionice (u daljnjem tekstu ponuđač). Ovim Ugovorom se definišu sve radnje potrebne za sprovođenje tendera, a regulisane su Zakonom o preuzimanju dioničkih društava.
17.4. BK u postupku provođenja tender ponude može ugovoriti:
17.5. Obaveze ponuđača:
17.6. Radnje koje se poduzimaju u postupku provođenja tendera, a koje nisu opisane ovim aktom, definisane su Zakonom o preuzimanju dioničkih društava kao i ostalim relevantnim propisiama, s tim u vezi će BK postupati po njima.
Pravila poslovanja, kao i njihove izmjene i dopune stupaju na snagu nakon izdavanja saglasnosti od strane Komisije pri čemu dobijaju datum i broj saglasnosti. O promjenama pravila BK obavještava klijente na isti način kako se obavještavaju i o Pravilima poslovanja.
Sarajevo, 12.05.2015. godine
Broj: 378/15
AW Broker d.o.o.
Omer Mehak, Jakub Bunjo, osnivači Društva